جهش تولید | جمعه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

کمیسیون تبلیغات انتخابات، فراقوه ای است - نمایش محتوای خبر

 

 

نمایش خبر

.

کمیسیون تبلیغات انتخابات، فراقوه ای است


رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ریزی همه مراحل تبلیغات نامزدها از آغاز تا پایان انتخابات بر عهده کمیسیون تبلیغات است.

.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، احسان قاضی زاده هاشمی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری ادامه داد: به طور میانگین هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1100 دقیقه شامل 550 دقیقه در سیما و 500 دقیقه در صدا و معاونت صدا می توانست در قالب برنامه های مختلف به معرفی شاکله خود بپردازد که این معرفی در قالب برنامه های گوناگون تلویزیونی جای می گیرد.
او افزود: برنامه های تلویزیونی نامزدها را از گردهمایی ها و تبلیغات سطح شهری بی نیاز می کند اما آنچه که مردم می خواهند بدانند معرفی شاکله نامزدهاست اعم از رفتارهای اجتماعی تا اخمها و لبخندهای نامزدها و به این منظور بهترین وسیله؛ بهره گیری از رسانه ملی است.
قاضی زاده هاشمی گفت: البته شایعات و تبلیغات منفی هم ممکن است در روند تبلیغاتی نامزدها جریان یابد که پیگیری های مردم از طریق رسانه ملی می تواند شدت این شایعات را در بدست آوردن اطلاعات مربوط به نامزدهای انتخاباتی کاهش دهد.
او افزود: باید برنامه ها طوری باشد که نامزدها را از پرداختن و حل و فصل شایعات انتخاباتی بی نیاز کند.
رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بیش از 70 درصد مردم اخبارشان را از رسانه ملی دریافت می کنند ادامه داد: مرجعیت رسانه ملی و خبر سبب می شود تا دیگر فضاهای تبلیغاتی با آرامش همراه باشند.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کمیسیون تبلیغات یک کمیسیون فراقوه ای است گفت: از روزی که شورای نگهبان اسامی نامزدها را به وزارت کشور ارائه کرده و وزارت کشور هم آنها را اعلام نمود تا پایان انتخابات، کلیه مسئولیت تبلیغاتی بر عهده این کمیسیون است، همه برنامه ریزی برنامه ها و پخش رسانه ای آنها از رسانه ملی بر عهده کمیسیون است و صدا و سیما یکی از بخش های ذیربط این کمیسیون محسوب می شود.
او با اشاره به اینکه صدا و سیما می بایست فضای عادلانه و برابری را در اختیار شش نامزد قرار بدهد، افزود: ما به این منظور ضوابط مشخصی را مبتنی بر قانون تنظیم کرده ایم؛ دقت ما در حوزه رسانه ملی بر اساس ثانیه ها صورت گرفته است.
قاضی زاده هاشمی گفت: هر چه در مناظره اول نسبت به مناظره دوم رخ داد روند تکمیلی داشت زیرا در مناظره اول تفاوت زمانی یک دقیقه و خرده ای داشتیم که در مناظره دوم این رقم جبران شد.
او افزود: برنامه ریزی ما بر اساس برابری است و به عدالت میان نامزدهای انتخاباتی ارزش قائل شده ایم، نظارت ما به حکم قانون است.
رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ریاست صدا و سیما، معاونت سیاسی و سایر معاونت ها برای تلاش های شبانه روزیشان کمال تشکر را داریم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این بود که مناظره ها زنده باشد، افزود: در ابتدا جمع بندی هایی داشتیم که خیلی زود رسانه ای شد، با وجود مقاومت های بسیار، تلاش ما بر زنده بودن مناظرات بود، تصمیماتی گرفتیم که مناظرات در سه هفته (جمعه ها) برگزار شود تا مردم فرصت تحلیل و تفکر در مورد شنیده ها و رفتارهای نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.
او گفت: داستان طولانی داشتیم اما روند انتخابات را بر اساس اولویت بندی های ؛ بخش اول رکود اقتصاد، اشتغال ؛ بخش دوم فرهنگی و روابط خارجی و بخش سوم مسائل اجتماعی قرار دادیم، در نحوه اجرای این موضوعات، روند تکمیلی داشتیم.
قاضی زاده هاشمی افزود: سؤال های مناظره در اختیار نامزدها قرار نمی گرفت و بسیاری خواهان سؤالات برنامه پیش از اجرای مناظره بودند و ما می گفتیم هیچ جای دنیا چنین رفتاری باب نیست.
او گفت: گرچه در برخی برنامه های رسانه ملی سؤالات 12 ساعت قبل از برنامه در اختیار میهمانان قرار می گیرد مانند گفتگوی ویژه خبری اما در مناظره ها این طور نبود زیرا می خواستیم واکنش ها و رفتار نامزدها نشانگر تفاوت ها و عملکرد آتی آنها باشد.
رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه انجام شد مناظره تکامل یافته ای بود، قبل از هر مناظره جلساتی با نامزدها انجام می شد و نکات ضروری مانند خط قرمزها، هتک حرمت و زیر سؤال رفتن حیثیت ها، زمان بندی ها و ارائه نقطه نظر آنها مطرح می شد. ما همچنین تأکیدات رهبری را در رابطه با نحوه برگزاری مناظره ها مطرح می کردیم.
رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.