رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸

مصرف شیرینیها در ماه رمضان - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

مصرف شیرینیها در ماه رمضان

Loading the player...

یکی از برچسب هایی که این روزها ، ماه رمضان را با آن می شناسیم ، زولبیا بامیه ، شله زرد ، حلوا ، خرما و انواع شیرینی های آن است. واقعیت این است که مواد شیرینی که ما در ماه رمضان می خوریم ، انرژی خیلی زیادی را به بدن می رسانند که بیشتر از آن مقدار انرژی ای هست که در روزهای عادی سال استفاده می کنیم . به عنوان مثال ، تقریبا هر یک قاشق شله زرد یا حلوا یا کاچی می تواند چهار برابر یک قاشق سر صاف برنج به شما انرژی بدهد که انرژی بسیار زیادی است. این انرژی زیاد چند مشکل برای بدن ایجاد می کند که اولین آنها اضافه وزن است ، دیگری پایین آوردن سیستم دفاعی بدن است ، دیگر ، مواد غذایی شیرین باعث می شود چربی بد خون ldl را بالا می برد ، افزایش خون و باعث شدن بیماریهای قلبی عروقی از جمله مضرات مصرف این مواد شیرین است. اگر بخواهیم زولبیا بامیه را با خرما مقایسه کنیم ، خرما علاوه بر اینکه قند طبیعی را به خون می رساند ، فیبر بسیار زیادی دارد و ویتامین ها ومواد معدنی خرما- ویتامین A، برای رشد سلول ها ضروری و فعالیت سلول ها را تشدید می کند، زیرا با کمک آن کلسیم موجود در خرما به سلول های بدن می رسد. -ویتامین B، تقویت کننده و سازنده سلول های عصبی است. ویتامین B2، در جذب مواد هیدروکربنی سایر غذاها موثر است. -آهن. در هر 100گرم خرما 3تا 5 میلی گرم آهن وجود دارد. بنابراین با خوردن چند عدد خرما در روز آهن مورد نیاز بدن تامین می شود. آهن ترمیم کننده و سازنده گلبول های قرمز خون است. لذا خوردن خرما درمان کم خونی استمنیزیم، بدن انسان روزانه نیاز به 250میلی گرم منیزیم دارد و از طرفی هر 100 گرم خرما در حدود 62 میلی گرم منیزیم دارد. اما شیرینی هایی مثل زولبا بامیه فقط انرژی به بدن می دهند لذا اگر قصد دارید از این شیرینیجات استفاده کنید ، مواد غذایی مثل برنج و نان یا مواد نشاسته ای باشند.