رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸

عادات بد غذایی را چگونه اصلاح کنیم؟ - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

عادات بد غذایی را چگونه اصلاح کنیم؟

Loading the player...

تند تند غذا خوردن به مشکلات گوارشی ختم می شود . آرام غذا خوردن باعث می شود کار دستگاه گوارش کمتر شود و در عین حال احتمال گرفتگی عضلات معده هم کاهش می یابد. اگر بعد از صرف غذا احساس سنگینی و نفخ می کنید و یا از ترش کردن یا گرفتگی عضلات معده رنج می برید باید بدانید که در هضم غذا دچار مشکل شده اید . از خوردن برخی از غذاها پرهیز کنید اولین دشمن معده غذاهای چرب است . مصرف گوشت قرمز ، غذاهای حاوی سس زیاد ، پنیرهای چرب یا کره را کاهش دهید . مواد غذایی چرب ، دیر هضم هستند و مدت طولانی در معده باقی می مانند. کلم خام ، پیاز و لوبیای سفید باعث نفخ می شوند ، غذاهای تند و یا شکلات و مرکبات باعث سوزش معده می شوند . در مصرف غذاهای چرب زیاده روی نکنید ، روغن زیتون بخورید ، میوه و سبزیجات میل کنید . در طول روز حتما آب بنوشید