جهش تولید | دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۹

تغذیه و فشارخون - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تغذیه و فشارخون

Loading the player...

برای پیشگیری از فشار خون رژیم غذایی لازم است که به ان ( د ش) گفته می شود   یعنی راهکار های تغذیه ای برای کنترل فشار خون .منابع مغذی مختلف    مثل پتاسیم و  منیزیم ،کلسیم در کنترل فشار خون وتنظیم آن نقش دارند .در برنامه غذایی (  د ش )  به همه اینها  توجه شده است در رژیم غذایی د ش مهمترین توصیه مصرف میوه وسبزی   است فرد در این  رژیم غذایی باید روزانه 4 تا 5واحد میوه و4 تا  5واحد سبزی  دریافت کند  . میوه  ها وسبزی ها دارای پتاسیم در تنظیم فشار خون نقش  دارند  و فر  د باید    آنها  را مصرف  نماید.میوه های دارای پتاسیم نظیر زردآلو ،گرمک،هندوانه ،انجیر ،هلو،  گلابی و    موز ،خرما،مرکبات مثل پرتقال  ،لیمو گریپ فوروت      ،کیوی و سبزیجات   مانند چغندر کلم ،گل   کلم فلفل ،وخشکبار منابع سر شار از پتاسیم هستند .مغز ها ودانه ها ی روغنی هم در صورتیکه تاز ه  و بدون نمک وبونداده باشند می توانند در تنظیم فشار خون تاثیر بگذارند.