جهش تولید | شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۹

تغذیه رمضان در تابستان - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تغذیه رمضان در تابستان

Loading the player...

در ماه مبارک رمضان که در فصل تابستان است ، اولا طول مدت گرسنگی طولانی تر است و علاوه براین به علت گرمای هوا و تعریقی که در افراد روزه داری که مشغول فعالیت روزانه هستند ، ایجاد می شود که لازمه آن تامین آب کافی در این فصل می باشد. برای اینکه این افراد دچار کم آبی نشوند ، بهترین زمان برای آب خوردن ، بعدازخوردن شام و قبل از خوابیدن است. چه احساس تشنگی بکنید و چه نکنید ، در این فاصله شام تا خواب ،جرعه جرعه آب بنوشید .سحری یكی از وعده های غذایی اصلی در ماه مبارك رمضان است و بسیاری از پزشكان و متخصصان تاكید ویژه ای بر خوردن سحری دارند و برای این وعده غذایی بهتر است غذاهای حاوی قندها یا كربو هیدرات های پیچیده، میوه، سبزی و آب كافی مصرف شود زیرا كربوهیدرات های پیچیده دیرهضم هستند بنابراین احساس گرسنگی كمتری در طول روز ایجاد می شود كه شامل برنج، مرغ، ماهی، سویا،‌ گوشت، تخم مرغ، میوه تازه و سبزی می شوند.افراد باید هنگام سحر از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، ادویه دار و حاوی قند زیاد خودداری كرده و از خوردن مواد غذایی در حجم زیاد بپرهیزند. همچنین از نوشیدن چای زیاد اجتناب كنند، زیرا كافئین موجود در چای، باعث دفع مقادیر زیادی آب و نمك های معدنی مورد نیاز بدن می شود.بهتر است هنگام سحر آب كافی نوشیده كه نوشیدن دو لیوان آب توصیه می شود و از خوردن نمك، فلفل و ترشی خودداری شود.خوردن چند خرما و یا كشمش و مقداری عسل در انتهای سحر بسیار مناسب است و پس از خوردن سحری نخ دندان و مسواك زدن را فراموش نشود همچنین برای خوشبو ماندن دهان، قسمت داخلی لب ها، سقف دهان و زبان نیز مسواك شود.